Geïntegreerde aanpak
De activiteiten van het project bestaan uit negen werkpakketten die samen volgende elementen integreren:
-
Twee metingen: een marktstudie bij aanvang (nulmeting) en op het einde van de vierjarige cyclus (effectmeting). Dit staat toe om de evolutie van
kennis en houding tegenover en de concrete initiatieven m.b.t. innovatie in kaart te brengen.
-
Trendwatching en kennisbundeling: het continu en van nabij opsporen, volgen en communiceren van binnen- en buitenlandse innovaties in de autorcarsector en van knowhow
en onderzoeksgegevens op dit vlak (trendwatching + seminaries en workshops)
-
Stimuleren van productvernieuwing (door middel van seminaries en workshops + innovatiescans)
-
Het verduurzamen van de innovatiegerichtheid(kennisimplementatie d.m.v. structurele doorstroming in de
reguliere opleidingen)
Overzicht werkpakketten
De werkpakketten, geven een duidelijk overzicht van de aanpak van het project. De overeenkomst met het IWT beschrijft 7
werkpakketten:
-
WP1
Projectmanagement
-
WP2 Marktstudie
-
WP3 Trendwatching
-
WP4 Thematische Seminaries en workshops
-
WP5 Innovatiestimulering
-
WP6 Doorstroming van de innovatiekennis en -expertise naar de toerismeopleidingen
-
WP7 Herhaling marktstudie: effectmeting