Vijfde VICA Innovatiebrochure: Financiële steunmaatregelen voor KMO’s
Er zijn tal van financieringsvormen en steunmaatregelen op maat van elk bedrijf en elk type project. In deze brochure focussen we op enkele belangrijke steunmaatregelen voor KMO’s .
Derde VICA Innovatiebrochure: Service Design Thinking
Het VICA project, een samenwerking tussen de BAAV en Thomas More Hogeschool Mechelen, is halfweg en bracht de sector een stand van zaken voor wat betreft de innovatiestatus van de sector (Innovatiebrochure 1.0) en een aantal nieuwe inzichten op het vlak van trends, maar ook eerste concrete ideeën over hoe de sector kan inspelen op deze trends (Informatiebrochure 2.0). In deze derde informatiebrochure werpen we een blik op hoe niet-gebruikers van de autocar kijken naar de autocar als vervoersmiddel enerzijds, en anderzijds wat hun houding is ten aanzien van de autocarreis als conceptueel toeristisch product.
Tijdens de VICA workshop van 8 oktober werden 8 consumententrends toegelicht, die van belang zijn bij het ontwikkelen van het service aanbod door een autocar bedrijf. Een toelichting van elk van deze trends vindt u in de tweede VICA brochure.
In deze brochure vindt u de resultaten van de enquête over de innovatiegerichtheid van de sector die we begin dit jaar bij de vlaamse autocarondernemingen afnamen.